"Svake dvije godine “Club Alpino Accademico Italiano” organizira međunarodni trad susret u dolini Orco, ,koja je smještena pod južnom stranom Gran Paradisa u regiji Piemont u sjeverozapadnoj Italiji. Ovo je četvrti takav susret na kojem su po prvi puta sudjelovali penjači iz Hrvatske i to Ivan Vitez te Mario Musulin koji su članovi kluba PK Vertikal iz Varaždina.

Susret je održan u malom selu pod imenom Ceresole Reale u trajanju od 15. do 20. rujna 2014. godine.

Na put dug 900 kilometara krenuli smo automobilom krcatim penjačkom opremon te ostalim potrepštinama. Navedenu dionicu smo odlučili podijeliti u dva dana. Prvi dan odvozili smo do Arca koji je poznat po prekrasnim stijenama, mnoštvu penjačkih dućana te Arco Rock Master natjecanju. U Arcu obilazimo dućane, kupujemo „par sitnica“ te odlazimo spavati na penjalište nedaleko od grada. Slijedeći dan nastavljamo put te stižemo u dolinu Orco.

Dolina Orco penjački je raj udaljen jedan sat vožnje od Torina. Dolinu karakterizira mnoštvo granitnih stijena za penjanje visine do 250 metara, težine od 6a do 8a, mjesto gdje je po riječima organizatora pisana Talijanska penjačka povijest.

Dolazimo na mjesto okupljanja , slušamo prezentaciju o susretu te nas organizator Mauro Peansa smješta u “planinarsku kuću“ koja se sastoji od mnoštvo apartmana. Kao što to inače biva, organizator saziva sastanak te objašnjava plan susreta.

Na susretu su bili prisutni penjači iz različitih dijelova svijeta: Slovenija, Srbija, Poljska, Velika Britanija, Danska, Norveška, Nizozemska, Grčka, Češka, Škotska, Brazil, Japan, Izrael, Irak.

Cilj mitinga bio je tradicionalno penjanje, penjanje pomoću „frendova i čokova“, te usavršavanje pravilne tehnike penjanja pukotina, takozvane „jaming“ tehnike.

Svako jutro Mauro organizira brifing te raspodjeljuje grupe na različita penjališta, Ivan i ja odlučili smo posjetiti novo penjalište kojeg još uvijek nema u aktualnom vodiču, a po riječima domaćina penjalište nudi različite ocijene te prekrasne pukotine.

Iako smo slušali uputstva koja su nam dana penjalište smo pronašli tek nakom sat vremana lutanja pa obližnjim stijenama. Radilo se o malom penjalištu koje je nudilo tek dva smjera-pukotine koja nisu bile osigurane, dok su ostali smjerovi bili osigurani kao i većina sportskih smjerova. Iako smo se u svojim penjačkim avanturama već sretali sa granitnim stijenama, te njihovim specifičnim oprimcima, naš cilj bio je usavršiti „jaming“ tehniku što je podrazumijevalo penjanje što više pukotina.

Slijedećeg dana odlazimo na penjalište imena Sergent. Radi se o velikom penjalištu koje nudi za svakoga ponešto, od kratkih do dugih smjerova. Obzirom da smo odlučili i taj dan provest na kratkim smjerovima te usavršavati tehniku ovo je bilo savršeno mjesto. Pravilne pukotine bez oprimaka sa strane, tjeraju vas da gurate ruke i noge u pukotinu i tim stilom napredujete prema vrhu smjera.

Planovi za slijedeći dan su dugi smjerovi na istom penjalištu, ali nažalost naše planove kvari kiša koja pada cijelu noć te nas prisiljava da sutrašnji dan provedemo na sportskom penjalištu imana Bosco. Iako je na ovoj lokaciji bilo moguće penjanje zbog prevjesne stijene, smjerovi su slični kao i u Hrvatskoj te nema niti jedne pukotine. Na večernjem sastanku još loših vijest, kiša je najavljena za slijedeća dva dana, sada je i Bosco previše mokar za penjanje, te slijedeća dva dana provodimo razgledavajući okolna mjesta, sklapanjem prijateljstava, razmjenjivanjem iskustava i informacija o penjalištima sa prisutnim penjačima.

Zadnji dan odlazimo na malo sportsko penjalište Droide, gdje su svi smjerovi osigurani, uključujući i par pukotina. Obzirom da je ovo bio trad susret svi penjemo pukotine u tradicionalnom stilu dok u ostalim smjerovima zbog nemogućnosti postavljanja osiguranja koristimo „spitove“.

Iako je na ovom susretu kiša pomrsila mnoge planove sretni smo što smo mogli sudjelovati na ovakvom susretu u ovom prekrasnom mjestu punom potencijala. Naučili smo mnogo korisnih stvari vezanih za granit, poboljšali tehniku i penjali od 6a-7c. Žao nam je jedino što nismo uspjeli otići u neki duži smjer, ali bit će prilike …

Moramo pohvaliti organizaciju ovog susreta koji su se trudili u svakom aspektu te mogu biti primjer svim budućim susretima. Odličan je osjećaj upoznati ljude iz cijelog svijeta koji dijele ista stajališta, te sa njima izmijeniti znanje i iskustvo.Nadamo se i veselimo slijedećem susretu na kojem će “ sigurni smo“ vremenske prilike biti znatno bolje."